Monday, May 18, 2009

518 - Ian Curtis



A tribute to Ian Curtis
( 15 July 1956 – 18 May 1980 )



匆匆又過了一年,
對於樂迷來說518是個令人心痛的日子。


今年的518, 明年的518, 和未來每個518,
我會在遙遠的地方祝福你~

Don't Walk Away, In Silence.
Don't Walk Away.



tribute to Joy Division




MOBY - New Dawn Fades (Joy Division Cover)
Ian Curtis 對後輩音樂人的影響力實在無遠弗屆
這或許是他留在人世間短短23年間最偉大的貢獻


A change of speed, a change of style.
A change of scene, with no regrets,
A chance to watch, admire the distance,
Still occupied, though you forget.
Different colours, different shades,
Over each mistakes were made.
I took the blame.
Directionless so plain to see,
A loaded gun won't set you free.
So you say.
We'll share a drink and step outside,
An angry voice and one who cried,
'We'll give you everything and more,
The strain's too much, can't take much more.'
I've walked on water, run through fire,
Can't seem to feel it anymore.
It was me, waiting for me,
Hoping for something more,
Me, seeing me this time,
Hoping for something else.

3 comments:

  1. Dear Yas 我的蘇打綠的融雪之前筆記做好了,
    真的聽得好感動喔,我知道他們會先打大眾口味的歌,但這首最後也會打,因為有做mv,還沒出來.....
    另一首我愛的是嬉戲之後,那種有節奏感的high歌,也是我的菜...春.日光 真是好好聽~

    想在那裏多聊聊sodagreen,但又想說那是yoga的論壇,會有點不好意思,因為怕我會寫得很入骨...呵~ 怕那2個小孩(青宥)打起來(開玩笑的啦)

    ReplyDelete
  2. 我又多做了一個blog "悠嘎音樂聽"
    http://yogaintro.blogspot.com/
    yoga真是愛音樂也會跟人分享,而且對音樂用情很深,這是我很喜歡他的地方,可是又想想,那一個音樂人不愛音樂呢? 為什麼我們就會看上他呢? 哎哎!

    ReplyDelete
  3. 其實我最喜歡非主打,剛好我的下一篇就要寫非主打音樂,ccc..(春.日光的非主打歌曲,我很喜歡。)

    你真有心耶,其實我對Lily Allen的音樂感覺還好,不過她promote自己的方法很厲害,聰明又積極。(不過我好愛她已經過世的乾爹和他們昔日的音樂。)

    ReplyDelete