Friday, January 9, 2009

傷心

你跟網路上的言論認真了嗎
傻瓜

我在說我自己


你心裡難過 我不難過嗎
人生令人難過的地方太多了
尤其這幾年 我聽到太多令人難過的事



誰沒有夢想
像我這種被夢想屏除在外的人
逃避了幾年又怎樣
有比較快樂嗎
我現在 還不是努力掙扎著找回原來的理想



說真的 這幾天我的心裡很難過
太多事情糾結在一起 讓我失眠 傷心 痛苦

但是明明心裡難過的要命 還要裝沒事
面對人生的無常 除了努力還能怎樣
哭泣能改變事實嗎
我們能戰勝老天嗎
那現在我為什麼要淚流滿面
我還以為自己再也哭不出來了


看見朋友變成這樣 都還掙扎著努力的活
我們這種還有思想 還有呼吸的人 能不努力嗎


讓能呼吸的人大口的呼吸 努力的活著吧


快起來吧 Joanne
不要睡太久了 聽到了嗎 我們都在等你



New Order: Run



Answer me
Why won't you answer me
I can't recall the day that I last heard from you
Well you don't get a town like this for nothing
So here's what you've got to do
You work your way to the top of the world
Then you break your life in two

Well what's the use in complaining
When you've got what you don't need
Anyone would think you were hardened too
What do you want me to believe

What the hell is happening
I can't think of everything
I don't know what day it is
Or who I'm talking to

But I know that I'm ok
'Cause you're here with me today
I haven't got a single problem
Now that I'm with you

So what's the use in complaining
When you've got everything you need
Anyone would think you were hardened too
What do you want me to believe

2 comments:

  1. 雖然不知道這位Joanne怎麼了,也祝快些好起來~~
    逐夢過程的一切跌宕,該哭該笑的,都該慶幸有尊嚴地活著。yasmin的傷心,貝姐很care,惜惜~~

    ReplyDelete
  2. 真的謝謝貝姊~~
    今天我終於有了新的希望

    心中的小太陽讓我有了向前推進的力量
    我相信希望存在每個人的周圍
    謝謝你們~~

    ReplyDelete